Cel szkolenia
Celem szkolenia jest pełne przygotowanie kadry kierowniczej do budowy zespołów pracowniczych i ich zarządzania zgodnie z zasadami Zarządzania różnorodnością (diversity management), w kierunku lepszego zaspokajania potrzeb zróżnicowanych klientów oraz tworzenia nowych strategii rozwoju.
Odbiorcy szkolenia
Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej/menadżerskiej niższego i wyższego szczebla, której zadaniem jest budowa i kierowanie zespołem pracowników oraz zarządzanie pracami kilku podległych działów/zespołów.
Program szkolenia (wersja skrócona)
1/Podstawowe informacje dotyczące zarządzania różnorodnością (diversity management) – wprowadzenie do tematu (definicje, historia, prawo)
2/Podłoże kulturowe, społeczne i ekonomiczne do stosowania diversity management jako metody zwiększającej naszą konkurencyjność na rynku oraz podnoszącą jakość świadczonych usług.
3/Potrzeba diversity management w zarządzaniu zespołem pracowniczym w celu lepszego zaspokojenia potrzeb klientów i działań prorozwojowych instytucji/firmy
4/Strategie budowy zespołów o zróżnicowanym pochodzeniu, kulturze, płci, wieku, wykształceniu, umiejętnościach i wiedzy.
5/Wykorzystanie poszczególnych różnic w celu osiągnięcia lepszych efektów.
6/dobór pracowników do zróżnicowanych potrzeb klientów – ich wpływ na wzrost jakości oferowanych usług i lepsze trafienie w gusta klienta.
7/wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników działu – strategie zatrzymania klienta biznesowego z uwagi na jego zróżnicowane potrzeby, rozszerzenie rynków odbiorców, wyższa i bardziej trafna jakość świadczonych usług.
8/Ciemne strony pracy w zróżnicowanym środowisku społecznym – na co zwrócić szczególną uwagę. Doświadczenia innych firm.
9/najczęściej popełniane błędy w budowie i zarządzaniu zespołem w strategii Zarządzanie różnorodnością (diversity management) – metody neutralizacji problemów.
Całość wiedzy zostanie przekazana w formie interaktywnej każdorazowo odnosząca się do wielu cytowanych przykładów, w celu lepszego zobrazowania problemów związanych z tematem. Uczestnicy mogą oczekiwać interaktywnego wykładu połączonego z dyskusją, ćwiczeń, przykładów case studies każdorazowo dostosowanych do potrzeb klienta i odnoszących sie do podobnych problemów związanych z organizacją pracy i świadczonych usług/produktu.
Szkolenia dla kadry kierowniczej – zarządzanie zespołem – są trzecim krokiem wdrażania systemu zarządzania różnorodnością (diversity management). Pierwszym stopniem jest szkolenie dla kadry zarządzającej przedsiębiorstwem/instytucją. Drugi stopień to szkolenia dla kadry HR, natomiast czwarty to szkolenia dla pracowników – członków zespołów pracowniczych.
Program szkolenia jest programem autorskim, każdorazowo dostosowanym, wraz z merytoryczną wiedzą do indywidualnych potrzeb klientów. Istnieje możliwość skrócenia lub rozbudowy programu o zagadnienia istotne dla zleceniodawcy.
Szczegółowy plan szkolenia przesyłamy na Państwa prośbę, cena za szkolenie jest ustalana indywidualnie po oszacowaniu wszystkich kosztów.
Instytucje zainteresowane szkoleniem prosimy o kontakt mailowy biuro@program.org.pl lub telefoniczny z dyżurującym trenerem 511363206
iReader | ![]() |