Cel szkolenia
Nabycie wiedzy i umiejętności wykorzystania różnic kulturowych, wiekowych, płci, innych w grupowej realizacji zadań związanych z obsługą klienta i tworzeniem nowych strategii rozwoju.
Odbiorcy szkolenia
Pracownicy instytucji państwowych i samorządowych oraz przedsiębiorstw i zakładów pracy wszystkich branż rynkowych.
Plan szkolenia (wersja skrócona)
1/Podstawowe informacje dotyczące zarządzania różnorodnością (diversity management) – wprowadzenie do tematu (definicje, historia, prawo)
2/Podłoże kulturowe, społeczne i ekonomiczne do stosowania diversity management jako metody zwiększającej naszą konkurencyjność na rynku oraz podnoszącą jakość świadczonych usług.
3/Zarządzanie różnorodnością (diversity management) jako odpowiedź na zróżnicowanie potrzeb klientów, ze względu na różnice kulturowe, płci, inne.
4/Zarządzanie różnorodnością (diversity management) jako odpowiedź na stale zmieniajacy sie rynek odbiorców produktów i usług.
5/Zarządzanie różnorodnością (diversity management) w obsłudze zróżnicowanych klientów instytucjonalnych i biznesowych.
6/budowa strategii z wykorzystaniem diversity management w celu lepszego zaspokojenia potrzeb klientów i działań prorozwojowych działu, instytucji/firmy.
7/Plusy i minusy zarządzania różnorodnością (diversity management) w pracy grupowej.
8/ najczęściej popełniane błędy w trakcie wdrażania i funkcjonowania Zarządzania różnorodnością (diversity management).
Całość wiedzy zostanie przekazana w formie interaktywnej na podstawie przykładów, ćwiczeń i dyskusji z wykorzystaniem doświadczeń praktycznych trenerów, w budowie i funkcjonowaniu Zarządzania różnorodnością (diversity management). Każdy temat poruszony na szkoleniu będzie zawierać szereg praktycznych przykładów, tak by słuchacze mogli lepiej zrozumieć i poznać omawiane zagadnienie oraz odnieść go do swojej codziennej pracy i dotychczasowych trudności.
Szkolenia dla pracowników – budowa zespołu – są czwartym krokiem wdrażania systemu zarządzania różnorodnością (diversity management). Pierwszym stopniem jest szkolenie dla kadry zarządzającej przedsiębiorstwem/instytucją. Drugi stopień to szkolenia dla kadry HR, natomiast trzeci to szkolenia dla kadry kierowniczej, zarzadzającej zespołami pracowników.
Szkolenia dla pracowników organizowane są najczęściej w formie zamkniętej dla całego utworzonego zespołu. Istnieje możliwość organizacji tych szkoleń jako rozszerzających wiedzę dla kadry kierowniczej, w której gestii jest tworzenie i zarządzanie takim zespołem. Wówczas może być to szkolenie zamknięte, półzamknięte lub otwarte, w zależności od potrzeb klienta.
Program szkolenia jest programem autorskim, każdorazowo dostosowanym, wraz z merytoryczną wiedzą do indywidualnych potrzeb klientów. Istnieje możliwość skrócenia lub rozbudowy programu o zagadnienia istotne dla zleceniodawcy.
Szczegółowy plan szkolenia przesyłamy na Państwa prośbę, cena za szkolenie jest ustalana indywidualnie po oszacowaniu wszystkich kosztów.
Instytucje zainteresowane szkoleniem prosimy o kontakt mailowy biuro@program.org.pl lub telefoniczny z dyżurującym trenerem 511363206